Min dagordning

Idag är det plugg som gäller: har en labb + en hel jäkla hand-out att göra till environmental-lektionen imorgon. Sedan så är det svenskan som måste göras klar. Har en presentation på fredag och behöver verkligen vara färdig med allt snarast möjligt, helst imorgon. Hatar att jag inte kan ha söndag som resten av familjen. Min söndag är mer som en lill-måndag. Men så har ju inte resten av familjen en helt underbar februarihändelse att se fram emot! Visst klarar jag av en massa slit när jag får en så fin belöning? Första raden på en håkan-konsert, kan det bli bättre? Inte för mig. Eller inte just nu iallafall, för just nu var det här nog precis vad jag behövde.

Snabb run-through av gårdagen:
Spenderade eftermiddagen på barnkalas i Arlöv. Min lilla favoritkusin Jonathan fyllde två år, och det firades med pompa och ståt (eller iallafall med spaghetti och köttfärssås till middag och glass till efterrätt). Sedan åkte jag in till stan igen för att träffa Ines, vi skulle äta och gå på bio. Pga diverse problem (inkluderar en kaffe-över-hela-mina-byxor-incident och lite bussproblem) så blev vi lite sena in till stan så vår tapas-middag blev istället ett snabbt besök på Burger King innan filmen började. Vi såg nya Bond-filmen, och I'm telling you, jag kanske inte är världens mest kräsna filmrecensent, men den är inte så dålig som folk påstår. Daniel Craig är så jäkla loveable :)

Innan Ines pallrade sin rumpa in till stan (aa, det var hon som var sen, men det var för att hon skulle ta med sig kläder till mig efter min lilla olycka med kaffet), så spenderade jag tiden med att inspektera min systers pojkväns lägenhet. Han bor jättecentralt så jag fick vänta på henne där. Helt okej lägenhet faktiskt, med undantag för ett tomt kylskåp och lite litet möblemang ;)

Nu ska jag äta innan jag börjar med den satans environmental-uppgiften. Usch, känner verkligen mig "cornered" av den här labben. Vet inte riktigt vad det är han vill att vi ska göra. På förra environmental-labben fick jag typ sämst någonsin. Vi bedöms på tre kriterier, och på varje kriterie kan man få högst 2 poäng, så högsta betyg är 2-2-2. Jag fick 1-1-0. Hatar labbar, har egentligen aldrig lämnat in sådana förut. I PrIB lämnade jag in tre stycken totalt (och där kan ni ju räkna in att vi läste hela naturkunskap A och B).

Nej, ha en trevlig söndag allihop :) Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0