Den eviga jakten på sommarjobb

Läskigt nog så sitter jag i ungefär samma situation nu som jag gjorde för ett år sen - sommarlov om två månader, och ännu inget jobb. Att man aldrig lär sig av sina misstag och ser till att ta sig ut och leta i februari? Har anmält mig till Ung i Sommar och hoppas verkligen att jag får någonting där för annars är jag typ screwed. Kom dock på att jag, ifall jag nu får jobb genom Ung i Sommar, definitivt kommer att missa Peace and Love i sommar. Och därmed missa Håkan Hellström-konserten som jag längtat efter ett bra tag nu. Och Lars Winnerbäck. Och the Kooks.. Och en massa andra splendida band. Fanfanfan, som Thåström hade sagt.

Å andra sidan kommer jag antagligen inte kunna åka till Peace and Love om jag INTE får jobb. Slutsatsen jag drar ifrån detta är då att Borlänge nog inte blir av. Om inte ett mirakel sker och mamma bestämmer sig för att hon kan betala både min semester tillsammans med bästisen och vår lilla festivaltrip. Hoppet lever kvar! Annars så syns jag och herr Hellström i varje fall den artonde september. Då befinner jag och Ines oss inne på Liseberg och njuter av vidundret som även heter Håkan Georg Hellström. Jaja, ni får ha en trevlig tisdag där ute i solen!

Angeliqua

Kommentarer
Postat av: ini

men omg, vem bryr sig om konserterna! hallå, BARCELONA I TRE VECKOR!

2009-04-14 @ 18:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0