Chilledill på balkongen

Förstår inte att jag fortfarande är vaken, helt sanslöst! Har sovit fyra timmar inatt och trodde att jag skulle däcka så fort jag kom innanför dörren. Dörren jag snackar om är förresten inte den vanliga. För er som missat det så passar jag min systers lägenhet den här veckan. Den lyckosten semestrar på någon vacker ö i Grekland. Hon förtjänar det dock. Stackaren har jobbat non-stop hela sommaren, det är det inte många som orkar. Och jag klagar inte. Ett miljöombyte var precis vad jag behövde för att klara alla deadlines de här veckorna. Jag älskar den här lägenheten, verkligen. Passar inte bara lägenheten utan även syrrans lille katt Nils. En bedårande liten pojke, det där. Sitter iallafall ute på balkongen här och tar det lugnt. Ha, gotcha! Hallå, jag går sista året på IB. Dessa två första veckorna av skolåret har jag inte tid att sitta och göra ingenting. Med att 'ta det lugnt' menar jag givetvis att sitta och läsa ur en skolbok. En skolbok på franska för att vara mer exakt. L'étranger heter den. Det är Främlingen på svenska. Vill ni höra något kul? Nästa bok i vår svenskakurs är just Främlingen. Känns väldigt nödvändigt att plöja igenom den på ett språk jag knappt förstår, för att därefter läsa den på mitt modersmål. Verkligen bra gjort där mina kära lärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0