Torsdag!

Hejhopp!
Eftersom jag i slutet av förra året plötsligt insåg att jag förvandlat min blogg till vad man närmast kan likna vid en klagomur där jag enbart uttryckte hur stressad jag var över allt som gällde skolan och sådär, så tänkte jag bara upplysa er om ett nytt löfte jag avlagt åt mig själv. Det är nämligen så att jag gett upp klagandet! På bloggen, that is. Självklart inte i verkligheten, en sådan supermänniska är jag inte. Istället så kommer väl både mamma och min bästa vän, om dem inte redan fått det, få sår i öronen eller något. Fast ändring ska det bli! Jag tänker varken klaga om den aströga boken vi läser i svenskan, matteprovet på tisdag nästa vecka eller ekonomiprovet två dagar efter. Icke!! (thihhihhih)

Nej men seriöst, from now on ska jag verkligen införa en liten reform när det gäller bloggen, så här i början på det nya året :). Så, ett tips är att inte kolla igenom mina gamla inlägg (daterade ungefär oktober-december 2008): de stinker av negativitet..

Haha, förresten, en lite rolig sak hände precis. Min syster tar ju sin examen imorgon (grattis!) och hon ringde upp mig precis, enbart för att förvarna mig om en av hennes klasskamraters namn. Hon sa i princip:
"Angeliqua. Imorgon under ceremonin så kommer ett ganska roligt namn att ropas upp, och då kommer en liten kort knubbig man att komma upp för att få sitt diplom. Då måste du förbli lugn, du får inte lov att skratta." Jag försökte ju bara lugna henne och frågade henne hur torr hon egentligen trodde att jag var..
"Angeliqua. Han heter von Knorring."
- Jag dog.

Måste ringa och berätta för Ines.. Von Knorring liksom.. Vilken stackars sate? Hur kan jag möjligtvis låta bli att asgarva imorgon? Killen får ju skylla sig själv, jag hade bytt namn för längesen. Det här är ju som uppgjort för ett oundviktligt skrattanfall i kyrkan. Sorry Alex!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0