Dagens (och nej, jag tänker inte glömma det i första taget)

När jag efter en lång, lång skoldag idag träffade Insan så stötte vi på en hop med ankungar som kom gående emot oss där vi befann oss nere vid kanalen (misstänker att maten vi bar på var anledningen till det här och inte det gullandet vi trodde de var ute efter). Allt var frid och fröjd och allmänt stillsamt tills Ines, till omgivningens stora förskräckelse, kläckte ur sig en riktig.. ja, moodbreaker: "När jag var liten, då dödade jag en liten ankunge!!". Framför oss står då en kille i vår ålder som alldeles förtvivlat chockad vänder sig emot oss och avfyrar en blick som nästan förkroppsligar meningen "Vad för sorts monster är du egentligen?!"

Ja, ni kan ju tänka er skrattanfallet som följde på det här. Man måste ju helt enkelt bara älska henne. Märker att jag inte helt lyckats återberätta händelsen så som den kanske förtjänar, men nåväl, jag kan ju iallafall med gott mod sätta etiketten "Dagens" (eller varför inte "månadens") på det här. Insan - skitungen som växte upp till att bli världens största djurvän.


OBS! Ines dödade ju då inte ankungen med sina bara händer eller så där (som en viss annan vän lyckats göra med sin hamster). Hon lyckades bara skrämma den så att den dog. Tänkte att ett förtydligande kanske var på sin plats.

Kommentarer
Postat av: Quackfood

VEM dödade sin hamster med sina bara händer???? :O

2009-05-25 @ 17:25:52
Postat av: ange

Emma :/! Hon hävdar att det var martina som gjorde det, men det var det ju lätt inte..

2009-05-25 @ 17:32:15
URL: http://angeliquaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0