En minst sagt bergochdalbane-liknande dag

Efter en rent ut sagt hemsk dag var jag inte superpepp när jag lämnade skolans byggnader i eftermiddags. Engelskaläraren vars råd jag verkligen behövde inför min deadline imorgon var inte kontaktbar och så fick vi dessutom reda på att en av de få lärarna vi har som faktiskt går att tycka om nästa år kommer att ersättas av vår mardrömsfysiklärare från förra året. Som sagt så var jag inte jätteglad.

Dock tog jag och Insan en välbehövd tur på stan under vilken jag äntligen hittade tidningen som jag varit ute efter ett tag. De har ett jättefint reportage om Daniel Gilbert i det här numret (tips, tips). Därmed var den usla dagen inte längre lika usel. När jag väl kom hem möttes jag av ännu en fin överraskning; 'Håkan Hellström. Texter om ett popfenomen' hade efter bara två dagars väntan landat i min brevlåda. Och vips så fick jag lite positiv energi! En halvtimmes reportageläsande och en kopp kaffe senare satte jag därför av in mot stan igen, denna gång med Malmö Stadsbibliotek som mål. Energi ska ju utnyttjas när den för en gångs skull kommer i ens väg. På biblioteket letade jag upp nödvändigt material inför min extended essay. Efter ett ihärdigt omkringfarande emellan stan och hem och bibliotek sitter jag nu äntligen här hemma med ännu en kopp kaffe och funderar över vidare jag borde göra ekonomiläxan, fortsätta klura på extended (vilket inte är lönt) eller fortsätta med min nyinköpta bok. Hm, svårt val där.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0