Sista lördagen i Paris

Hejsan folk :). Åker ju, som jag nog nämnt typ 1000 ggr nu, hem till Sverige på måndag. Tänkte att jag ju faktiskt är tvungen att shoppa lite till innan jag kommer hem, så nu ska jag in till stan med pappas pengar för att handla litegrann :). Ska även försöka hitta de där jädrans guldskorna! Fast så svårt ska det nog inte bli. Oroar mig mest för vikten på resväskan som jag packade lite snabbt igår. Utan allt som ligger i tvätten (tjocktröjor t ex)+necessären så väger den 17.4 kg och jag får ta med mig 20. Tror jag får packa en liten väska att ha som handbagage med. Hatar att ha det och har lyckats undvika det fram tills nu. Men men, man kan ju inte få allt.

Förresten jag kom att tänka på en sak. Tänk så annorlunda min värld kommer vara om exakt en vecka. Då är jag hemma, har varit det i en vecka och ska antagligen ut till festivalen i Malmö. Jag börjar skolan om två dagar och har säkert ångest över det samtidigt som det kommer vara liiiiite (pyttelite) skönt med rutiner igen. Sedan om exakt två veckor så har vi mammas möhippa och springer runt stan och skämmer ut oss. Om fyra veckor så har mamma och Robert precis gift sig och vi står nog och tar bilder med fotografen typ. Konstigt att tänka så långt (eller kanske ganska kort) framåt..

Nu ska jag gå och äta farmors mat, typ couscous med någon sås. Detta kan bli sista målet jag äter här (av henne alltså), eftersom vi kanske åker till Disneyland imorgon! Wiiiie :) (..både till disneyland och att jag äntligen nått fram till mitt sista mål mat lagat av min kära farmor/grandmère/albertina/"mami". Kär gamling har många namn). Ni får ha en jättetrevlig lördag människor!

Kommentarer
Postat av: Ijni

haha mami.. saknar dig jtteeeeemkkkkkkkktttttttttttttt.

2008-08-09 @ 20:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0