Dags för en uppdatering

Har än en gång lyckats slagga efter med bloggen. Har (som ni sett i blogginläggen från förra veckan) haft så sjuuukt mycket att göra. Förstår inte hur jag klarade mig igenom den här veckan, but I did och det känns så jäkla bra :). Är alldeles otroligt trött och utmattad, men det känns som att man kan se målet (lovet då) framför sig nu. Idag har jag varit ute på Lilla Torg hela dagen för att tillsammans med Amnesty fira 60-årsjubileet av FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna. Dagen gick som smort, folk var trevliga (de flesta iallafall, vi hade en liten knäppgök i förmiddags som var lite jobbig att handskas med, men jaja whatev), och vi fick så otroligt många namnunderskrifter. Det vår lilla ungdomsgrupp hade ordnat var nästan det som gick bäst av allt. Vi byggde upp siffrorna "60" i otända marschaller mitt på torget, och skänkte man 10 kronor så fick man tända en av dem. Folk, speciellt barnfamiljer, uppmärksammade hela aktionen jättemycket på grund av vår lilla miniaktion (och pga pepparkakorna vi delade ut samtidigt, höhö).

När jag kom hem kollade jag på film tillsammans med familjen vilket var jättemysigt. Nu sitter jag och lyssnar på lite Håkan-klipp på youtube och längtar till den 28:e februari. Åhh, vad jag längtar. Känner mig som en liten treåring på julafton. Eller ja, vem försöker jag lura. Jag känner mig rättare sagt som mig själv på julafton, när jag sitter och väntar på att tomten kommer med julklapparna 8). Vill ni veta hur många dagar det är kvar tills den 28:e? För jag kan nämligen enkelt säga det, eftersom jag har en liten nedräkning i min kalender.. Alltså omg, vilket freak jag är. I min kalender hittar man varje dag tre nummer. Idag lyder det första 13 (dagarna kvar tills skolavslutningen), det andra är 18 (dagarna fram till julafton) och det sista är 84, vilket då är vad som känns som dem tuuusentals dagarna som är kvar till våran kära Håkan kommer till Malmö. Det kommer bli så himla otroligt bra.

När vi nu ändå snackar nummer och datum, kan jag ju informera er om attt jag fyller 18 om prick 7 månader. Så det kanske är dags att börja klura ut vad jag ska få i present kanske? Hahaa. Nu ska jag kolla på någon film och sedan försöka somna. Det är det konstigaste med min trötthet. Är så himla oliiidligt utmattad, men somnar liksom inte tidigt för det. Jaja, ni får ha en fortsatt trevlig helg :)

Angeliqua


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0