Ny bok :)

Åhh, vad jag är irriterad nu. För ett tag sen var jag på stadsbiblioteket för att låna lite böcker. Bestämde mig för att låna Dave Pelzers triologi som börjar med "A child called 'it'". Då hade de inte uppföljaren (som jag inte kunde namnet på) på engelska, fast på svenska. Trean sa bibliotikarien att de inte hade överhuvudtaget. Så jag lånade då ettan på engelska och vad jag trodde var tvåan på engelska. Nuu, så skulle jag precis börja läsa bok ett, och i förordet så står titeln på andra boken: The lost boy. Då blev jag sjukt förvirrad. Hur hade man tänkt när man översatte "The lost boy" till "Pojken som överlevde"? Nej, jag tyckte inte att det stämde. Så jag googlade det, och ser att "Pojken som överlevde" är den avslutande boken i serien och att andra boken heter "Pojken som inte fanns". Och visst faaaan känner jag igen det namnet nu när jag läser det, och visst vet jag att det är tvåan i triologin.. Jäkla bibliotikarier, det är meningen att ni ska kunna böcker..

Måste fixa andra boken tills jag åker.. Mamma kanske kan göra det :) hon cyklar ändå förbi ett bibliotek varenda dag.. Nu ska jag läsa och bli lite trött, så att jag kan sova. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0