Söndag.

Haft en trevlig helg kära människor? En stor del av söndagen är ju faktiskt kvar, men måndagens måsten förminskar söndagens nöjen betydligt. Hatar måndagar och hatar att bli tillbakatvingad till skolbänken efter en skön, avslappnad helg. Imorgon har jag dessutom ekonomiprov som det måste pluggas till. Tror dock att det ska gå bra. Ska ta och göra lite environmental-läxor innan jag fortsätter att plugga lite smått inför ekonomin.

Tänkte på en sak förresten. Vår världsekonomi har pretty much varit på fallrepet den senaste veckan. Under den här veckan har jag haft tre ekonomilektioner. Hur mycket tror ni att vi har fått lära oss och fått förklarat för oss om vad som pågår runtomkring oss? Ingenting. Absolut ingenting, inte ett ord om det här har yttrats av vår ekonomilärare. Bara jag som tycker det är konstigt? Jag menar, ja, det är bra att du håller dig till kursplanen, men borde det inte vara lite mer pedagogiskt ifall du inkluderade lite undervisning som vi kan koppla till vad som sker nu och inte till vad som hände under åttio/nittio-talet? Speciellt när det inte är någon liten kris vi går igenom utan en ganska huge one. Tycker bara att det är lite konstigt att jag, som läser Economics HL på IB, fick lära mig hur det här har kunnat inträffa och vad det egentligen är som sker, genom att lyssna på Morgonpasset i p3, för det var faktiskt så som jag förstod vad som pågick. Fast det här kanske bara är jag som pms:ar över ytterligare en grej den här veckan..

Angeliqua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0