Hejsanhoppsan :)

Hihihih, tänkte inte ens på vilket ordval jag använde. Kan verkligen inte associera de orden med något rumsrent..

Idag har jag varit på möte med Amnesty International. Har gått med där nu, och det låter verkligen som att det ska bli jätteintressant. Det som stod på dagordningen idag var lite brainstorming inför the World Day Against the Death Penalty. Vi ska ha någon sorts aktion på Borgar. Vad det blir får vi se längre fram. Natasja från Amnesty i Lund föreläste litegrann om dödsstraff, vart och hur det tillämpas. Vad man kan göra åt det och sådant där. Man tycker liksom redan att det är hemskt, men, när man får alla fakta frammålade sådär vet man inte riktigt hur man ska reagera. Kan bli spännande att se hur folk reagerar på aktionen den 10:e. Vi kan ju inte lägga fram allt för hemska fakta heller, folk skulle ju gå hem från skolan i deppression :P. Någon föreslog att vi skulle informera i matsalen. Snacka om att många skulle gått därifrån med tomma magar då, I know I would've..

Ikväll kommer Ines hit, och vi ska se på Sex and the city-filmen    igen. Funderar på att blanda lite Cosmopolitans till oss, men har ingen cranberryjuice och isf måste jag springa till konsum och införskaffa mig det.. Palla :P nej, det får bli ett långt bad med bok istället innan hon kommer. See you later folks :) Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0