Montt Mardié

En talangfull musiklärare ifrån Stockholm slår igenom i England och i Asien men inte i Sverige. Hur kommer det sig? Jo, för att svensk indie-pop inte får den uppskattning den förtjänar här på hemmaplan. Upptäckte Montt Mardié av rena slumpen igår när jag satt och tittade runt lite på youtube, och gud vilken artist! Verkligen en rekommendation ifrån min sida. Montt Mardié, som i verkliga livet heter David Pagmar, gör förutom väldigt lyckade egenskrivna låtar även covers på redan välkända hits. Eller omarbetningar kanske man ska kalla dem egentligen, för han sätter verkligen sin egen prägel på allt han släpper. Sätter in några låtar här under. Lyssna, njut och uppskatta (och hoppa inte den tredje)! :)

Montt Mardié - Windmill


Montt Mardié - Surprised


Montt Mardié - Come on Eileen (Känns kanske igen?)


Montt Mardié - Gloria (Omarbetning av Beyonces Halo)


Montt Mardié - Det bästa i världen (Sjukt kul omarbetning av The world's greatest)


Nu ska jag fortsätta med att läsa ekonomi och försöka motarbeta min enorma trötthet! Blir dock nog sängen redan vid tio, det kan inte hjälpas. Min kropp skriker efter sömn! Ni får ha en trevlig onsdagskväll iallafall :)

Angeliqua

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0