Reclaim Rosengård

Fick en inbjudan på facebook till en demonstration som anordnarna döpt till Reclaim Rosengård. Där står det bland annat: "Vi är trötta på att bli behandlade som skit! Därför kräver vi: SNUTEN UT UR HERRGÅRDEN!"

Haha, vet inte riktigt vad jag ska säga. Är irriterad på människan som ens fick för sig att bjuda in sina facebook-vänner till det här. En tjej som gick i min klass förut. Kommer ihåg att vi hade en politisk diskussion i klassrummet i början av ettan, och så ville hon berätta om sina politiska åsikter. "Jag är syndikalist", sa hon då. När vi frågade henne om vad det var de stod för så svarade hon: "Det vet jag inte än, har inte hunnit läsa på om det". Mm.

Ursäkta det positiva inlägget. Är bara så himla trött på sådant där trams.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0