Tja, jag går i andra ring

Enligt min mamma så är IB 2:orna sorterade till andra års-eleverna i årets skolkatalog. Så får de inte göra! Ett sådant fel får inte inträffa under vårt sista år. Vad förnedrande. Och det blir värre:

Mamma: "Ja men, först kommer ju treorna"
Jag: "Men mamma, jag går i trean"
Mamma (lyssnar uppenbarligen inte): "Nej, för först kommer treorna och sedan kommer tvåorna"
Jag: "Mamma, jag GÅR i trean"

Helt otroligt? Kvinnan verkar på allvar tro att vi räknas som tvåor. Som att prib aldrig hände liksom. Ytterst nära att jag startade ett tredje världskrig över det här. Som den mogna tredjeklassaren som jag ju är, valde jag dock att backa. Det återstår att se om hon hade rätt om klass-sorteringen. Har hon det lär någon få ett kok stryk imorgon. (Givetvis inte av mig, jag kan inte slåss.)

Kommentarer
Postat av: Mia

Oh no she didn't!

2009-12-03 @ 21:31:53
URL: http://miaq.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0