Hatgrupper

Insan stormade in i mitt rum för ett tag sen, klagandes på världens orättvisor. Hon hade klickat sig in på en facebookgrupp vars enda mål var att smutskasta Linda Rosing. På den här gruppens sida finns det rent otroliga personangrepp, varav de flesta är tillräckligt grova för att kunna polisanmälas. Vad är det för fel på folk? Varför väljer man att offentligt rikta så mycket hat mot en individ? Jag förstår det inte. Om det nu, som i detta fall, kanske inte finns särskilt många positiva saker att säga om en person så varför säga någonting alls?

Hittade en lite roligare hatgrupp på facebook dock; "I bet I can find 50.000 people who dislike Håkan Hellström". En grupp med hela 4028 medlemmar. På den här gruppens sida har det skapats ett event som heter "Front Row Silence". Målet är att ett antal personer ska ockupera främsta raden på Håkans lisebergspelning iförda hörselskydd. Trots att jag dyrkar Håkan Hellström som en gud måste jag ändå erkänna att det var en väldigt kul idé det där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0