Matlagning - nej, då tittar jag hellre på

Är hemma hos kära Insan nu. Hon lagar quesadillas, hennes lillasyster Vanja gör kladdkaka och jag, ja jag tittar på. Vet inte riktigt om det är mitt beslut eller deras. Att inkludera mig i matlagning slutar nämligen inte alltid i succé. Kommer ihåg när jag var här och skulle baka chokladmuffins eller något liknande när vi var tolv-tretton år sådär. Då råkade jag smälta tre plastskålar och en bricka som av någon konstig anledning befann sig på en plåt i ugnen. Ända sedan dess har jag märkt att de tar till diverse försiktighetsåtgärder så fort jag närmar mig deras kök. Känns lite hårt ibland, men jag vet att det är bäst så. Dessutom så är mat mycket godare när man inte sett hur den tillagats. Matlagning är helt enkelt inte min grej. Nåväl, ni får ha en trevlig lördag, det ska jag ha - med Ines mat och Vanjas kladdkaka.

Kommentarer
Postat av: Daniel

ååh vad jag blev sugen nu på allt det goda!

2009-03-15 @ 17:08:21
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0